فراخوانی ...

» سورنتال چیست؟

 سورنتال یک پورتال سازمانی است؛ عموما تعریفی که از پورتال ارائه می دهند؛ درگاهی است مجازی به منظور ایجاد ارتباط بین کاربر و منابع اطلاعاتی گسترده؛ اما در مورد کاربرد سورنتــال در سازمان ها، بنگاه های تجاری، کسب وکارها، منابع اطلاع رسانی و ... می توان
به موارد زیر اشاره کرد:
در ابتدا با چند مثال آغاز می کنیم:
مثال1:
شما یک سازمان اجتماعی، فرهنگی و یا آموزشی هستید که با سیل عظیم مراجعه کنندگان در ساعات محدود اداری و کاری مواجه هستید و احتمالا شعب بسیاری در سطح استان، کشور و حتی جهان دارید که هماهنگی تمامی آنها کاری بس طاقت فرسا و مشکل آفرین است (در مورد شعب سطح جهان اختلاف زمان رسمی کشورها). فرض کنیم که هر فرد مراجعه کننده به سازمان شما باید یک فرم کاغذی را پر کرده و اطلاعات شخصی خود را در اختیار کارکنان سازمان شما قرار دهد؛ چند سوال مطرح می شود:
  •  این اطلاعات کجا بایگانی می شود؟
  • مشکلات عدم خوانا بودن داده های افراد(دست نویس بودن) چگونه حل می شود؟
  • امکان دارد هر یک از شعب شما از نرم افزارها و سامانه های گوناگون یا حتی یکسانی برای ورود اطلاعات استفاده نمایند و شاید با فرمت های مختلف؛ حال فرایند یکپارچه سازی آنها چگونه صورت می پذیرد؟
  • در مورد ایجاد بایگانی و تاریخچه این اطلاعات چه باید کرد؟
  • اگر عمداً یا سهواً اطلاعات مراجعه کنندگان مفقود و یا محو شود؛ آیا کسی متوجه خواهد شد؟
  • اگر احیانا در اثر خطای انسانی این اطلاعات مفقود شود چه باید کرد و چه کسی پاسخگوست؟
  • امنیت مطالب سایت خود را چگونه تامین خواهید نمود؟
  • آیا کلیه فرآیندها و عملیات پاسخگویی به مشتریان و مراجعان در سازمان شما دارای ساختار مشخصی است؟
  • بحث اطلاع رسانی به مراجعان و حتی کارکنان سازمانی در تمام شعب در چه قالبی انجام می شود؟
  • کاربران خود را چگونه دسته بندی می کنید و حقوق دسترسی به اطلاعات سازمانی را بر چه اساس و با چه مکانیزمی اعطا می نمایید؟
  • و ...
مثال2:
شما یک بنگاه تجاری و یا یک کسب و کار خصوصی هستید؛ دارای شعبی در مناطق مختلف شهر، استان و کشور باشید. قطعاً چرخه کسب وکار و بنگاه اقتصادی شما با مراجعه مشتریان و مصرف کنندگان جهت بهره مندی از کالا و یا خدمات شما تداوم و بقا خواهد یافت ولی ذکر چند مسئله لازم و ضروری است:
  • آیا شما قادر خواهید بود که در تمام محلات و مناطق شهر یا منطقه خود شعبه ای جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان خود داشته باشید؟
  • ظرفیت پاسخگویی بنگاه شما به نیازهای مشتریان خود از طریق مراجعه حضوری در طول شبانه روز چند نفر می باشد؟
  • آیا فرصت دریافت اطلاعات تمامی مشتریان خود را خواهید داشت؟
  • طبق چه ساز و کاری یکپارچه سازی اطلاعات مشتریان خود را انجام می دهید؟
  • درگاه ارتباطی شما با جامعه مخاطبین خود در سطح جامعه چیست؟
  • آیا فرآیندی جهت ترغیب و بیدارسازی نیازهای بالقوه افراد جامعه به محصول یا خدمات خود و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل در نظر گرفته اید؟
  • فرآیندهای دورن سازمانی خود و تعاملات کارکنان شما در جهت پیشبرد وظایف محوله چگونه است؟
  • آیا درون سازمان شما فرآیندهای نظارت و کنترل کیفیت در پروژه های تعریف شده به درستی صورت می پذیرد؟
  • و ...
مثال3:
فرض کنیم شما یک فرد حقیقی (شخصیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یا متخصص در زمینه ای خاص) هستید که به منظور ارتباط پیوسته با مخاطبان خود و اطلاع رسانی به آنان لازم است از یک سامانه مجازی و تحت وب استفاده نمایید. قطعاً با مخاطرات بسیاری مواجه هستید که در ذیل به چند نمونه اشاره می شود:
  • چگونه می توان در فواصل زمانی متعدد به تغییر و طراحی مجدد شکل و ظاهر سایت خود با کمترین هزینه ممکن اقدام کنید؟
  • آیا با بروز رسانی مطالب خود مشکل دارید؟
  • معماری و چینش اطلاعات را در سایت خود به چه صورتی انجام خواهید داد؟
  • طراحی و پیکربندی صفحات سایت خود را چگونه می توانید تغییر دهید؟
  • آیا می توانید مطالب سایت خود را از حمله هکرها و مهاجمان اینترنتی مصون نگه دارید؟
  • احتمالا با مشکل اشتراک گذاری مطالب سایت خود با شبکه های اجتماعی مختلف دچار مشکل هستید؟
  • و ...
در تمامی مثال های فوق استفاده از یک گذرگاه واحد، یکپارچه و کاربر پسند به منظور تسهیل در امر ایجاد ارتباط کاربران و شما (ارائه کنندگان خدمات و محصولات) بسیار ضروری (در برخی موارد حیاتی) می باشد. این گذرگاه واحد و یکپارچه همان پورتال است که با در موارد ذیل می تواند تماماً جوابگوی خواسته ها و نیازهای شما در فضای مجازی باشد:
  • عدم نیاز به سامانه های متعدد
  • درگاه ورودی یکپارچه (پنجره واحد)
  • تجمیع و یکپارچه سازی داده ها واطلاعات سازمان
  • تسهیل در نظارت و پی گیری امور و فرآیندهای سازمانی
  • بستر سازی برای توسعه وبهبود فرایندها و روش ها
  • و در نهایت افزایش بازده سازمان که ماحصل موارد فوق می باشد.
 

» شاخص های اصلی سورنتال

  •  پشتیبانی از معماری چند لایه 
  •  ساختار انعطاف پذیر 
  •  بهره گیری از ابزار و تکنولوژی های روز 
  •  امنیت، سرعت و دقت بالا 
  •  سطح بالای استقلال عمل کاربری 
  •  نقطه ورود واحد (SSO) 
  •  قابلیت چند زبانگی نامحدود 

» مشخصات فنی سورنتال

 سورنتال از معدود پورتال هایی است که با وجود پیاده سازی بر بستر زبان PHP از چارچوب اختصاصی(Exclusive Frame work) در جهت توسعه آن استفاده شده است و از شاخصه های این چارچوب می توان دریافت درجه 1 (Grade A) از ابزار برنامه نویسان یاهو (YSlow) را نام برد.
پایگاه داده مورد استفاده در این پورتال MySQL است که امتیاز ویژه آن که سرعت در اجرای پرس و جوهاست را برای کاربران و بهره برداران از این پورتال به ارمغان می آورد.
هدف اصلی طراحی سورنتال کاهش وابستگی به ایده بکر مبین و همچنین افزایش انعطاف پذیری نرم افزار مورد استفاده است، که تماماً به منظور سهولت در دسترسی و بهره برداری مشتریان و کاربران از این پورتال طراحی و پیاده سازی شده است. 

» اجزای تشکیل دهنده پورتال

سیستم مدیریت محتوا و فایل ها

دسته بندی، ذخیره، بازیابی و بایگانی اسناد و فایل های مختلف (خبر، گفتگو، پیوست ها و ...) همراه با حالت های مختلف نمایش محتوا

سیستم مدیریت و پیکربندی صفحات

ایجاد صفحات و زیر صفحات به طور نامحدود، امکان تعیین آدرس مستقیم برای دسترسی به صفحه و طراحی و پیکربندی صفحات توسط بیش از شصت نوع وب پارت مختلف به همراه قابلیت توسعه آن ها

سیستم مدیریت پیغام ها

مدیریت نظرات کاربران، صدور تأییدیه، پرسش و پاسخ، سوالات متداول، اطلاع رسانی سیستمی و پشتیبانی از ارجاعات پیام

سیستم مدیریت کاربران و سطوح دسترسی

مدیریت کاربران، نقش ها، گروه ها، سطوح اطلاعاتی و ساختار مجوزهای سامانه

سیستم مدیریت زیر پورتال ها

ایجاد پورتال/ زیر پورتال با امکان تعیین دسترسی به ماژول های مختلف به همراه امکان تعیین تاریخ فعالیت پورتال در یک بازه زمانی خاص

سیستم مدیریت زبان ها

چندزبانگی، اضافه نمودن زبان جدید به سامانه، حذف، ویرایش و الویت بندی زبان های موجود

فرم ساز

طراحی فرم های مختلف با نمایی زیبا جهت جمع آوری اطلاعات و دریافت اطلاعات به شکلی صحیح، با کمینه کردن خطاهای سمت کاربر و ذخیره در پایگاه داده

موتور گردش کار

خودکارسازی فرایندهای کاری سازمان به گونه ای که بتوان سیر انجام فعالیت های داخل یک فرایند را بصورت یک قالب تبیین نمود و امور را براساس این قالب های از پیش تعریف شده به گردش در آورد

سیستم مدیریت قالب

امکان طراحی قالب پورتال ها بدون نیاز به دانش فنی، امکان مشاهده قالب به صورت آزمایشی، امکان استفاده مجدد از سبک ها

آمار

آمار تحلیلی با بیش از 50 نمودار مختلف با ارائه جزئیات


» امکانات نسخه های مختلف پورتال

 شخصیتجاریسازمانی
تعداد زبان24نامحدود
تعداد پورتال/ زیر پورتال110نامحدود
حداکثر تعداد کاربران1030نامحدود
مدیریت محتوا
مدیریت کاربران و سطوح دسترسی
مدیریت سطوح اطلاعاتی--
مدیریت و ایجاد صفحات-
طراحی و پیکربندی صفحه-
مدیریت قالب و پوسته--
مدیریت رسانه
مدیریت زبانها-
مدیریت پورتال ها-
فرم ساز--
قابلیت Cache صفحات
لینکستان و تبلیغات
ماشین زمان -
مدیریت وب پارت ها-
ویدیو گالری-
نقشه پویا ایران--
ممیزی-
ارتباط با ما
پرسش های متداول
نظرسنجی
مدیریت نظرات
منو
آمار
مدیریت مناسبت ها
آب و هوا
امتیازدهی
اوقات شرعی
ناوبری
RSS
خدمات جانبی
معماری اطلاعات--
تعریف دسته بندی محتوا و صفحات--
آموزش اولیه4.5 ساعت9 ساعت18 ساعت


» تصاویری از محیط سامانه